Followers

Sunday, October 3, 2010

Hanya untuk mu~~


Salam kecintaan pada Pencipta,
Salam kasih pada kekasih-Nya,
juga Salam Mahabbah buat yang Melahirkan ku..
terdetik juga hati nie nak wat blog setelah sekian lama angan-angan tu disimpan.Alhamdullilah, terlaksananya juga kerana-Nya.Pengharapan ku cuma satu,berkongsi ilmu bersama sahabat-sahabat disamping berkongsi pengalaman mudah-mudahan dengan usaha sekecil ini,mendapat pandangan disisi-Nya.
Dulu... luahan rasa gembira, duka, x puas hatiku,Ayahibu pasti dengar..walau apepun bentuk aduan..saya pasti Polis Diraja Malaysia pun x dapat selesaikan..tapi ibuayah?? Mereka menjadi kaunseling dan pengkritik terbaik dalam hidupku.Bagi ku..mereka nyawa kedua bagiku..sudah pasti apa yang mereka suka,menjadi kesukaanku,yang mereka pilih,menjadi pilihanku jua kebencian mereka menjadi kebencian ku jua.
Kelahiran ku didunia bukan calang2 peritnya yang harus ditempuh oleh ibuku dan juga ayahku..selama 4 hari ibuku terlantar,namun tidak juga diri ini dapat dilahirkan,hampir 12 botol dimasukkan kedalam badan ibuku yg pasti bukan melalui mulutnya tapi melalui tiub jarum yang menjalari setiap uratnya .Ditambah masalah berat badan ku,menyebabkan doktor terpaksa wat operation...Ayahku??sudah tentu kelahiran cahaya mata pertamanya menjadi satu perkara yang dinantikan..keadaannya yang tidak terurus setelah lama menunggu dihospital,dari tempat kerja..datang ke hospital..tidur disurau..perkara itu berulang sampai 4 hari..seperti yg ku katakan tadi..Dia pernah menceritakan ,sewaktu tidur disurau beberapa hari,dari berkasut crocodile sehingga berselipar jamban dek kerana ada yang mencurinya.Segala penat jerih mereka sehingga kini mana mungkin untukku lupakan dan tiada sebab untukku melupakan.
kalau boleh setiap hari daku ingin berada disisi mereka,memeluk mereka,mencium pipi mereka..mereka tetap kekasih terunggul ku...Moga perjalanan mereka sentiasa dinaungi rahmat-Nya..dan berpanjangan sehingga keakhirnya.Amin~~

10 comments:

  1. asalamu'alikum...
    saqya punya keinginan bisa S2 di Universitas MaLAYA..
    BISA GAK YA

    ReplyDelete
  2. Wasalam..Subhanallah..siapa saja bisa kemana-mana dengan kehendak-Nya.Barangkali kamu lupa ramai juga teman2 negara mu belajar disini.Bagaimana perjalanannya enggak tau..beda sistem nya dinegaramu dan disini.

    ReplyDelete
  3. iya sih....
    mngkin dari sebagian mreka bisa kesana krna ya punya modal (uang gitu)...
    tp itu sebagian dari mimpi2 saya...
    hehehe...
    " bermimpilah, karna Tuhan akan memeluk mimpimu"
    Arai, Laskar Pelangi_

    ReplyDelete
  4. Beda nya disini..asalkan kamu pintar,kamu bole pilih universitas mana yang kamu suka.modalnya sume ditanggung ole govermen..asalkan reputasi kamu di universitas cemerlang..
    ya..saya ngerti..hendak kenegara orang perlu modal..Masih banyak kok universitas terulung di negara kamu..

    ReplyDelete
  5. iya tp entah knpa setelah baca Novel kang Abik (penulis novel ACC "ayat Ayat Cinta" )
    yg "Mahkota cinta", menceritakan tentang mahasiiswa indonesia yg kuliah di malaysia.jadi pengen banget....

    oya sekalian nanya ? pandangan mu tentang akhir2 ini , kedua negara kita sedikit tengang... gimana tuh menurutmu ??

    ReplyDelete
  6. Bisa kali novel itu ade auranya..Subhanallah..
    saya perlukan butuh waktu untuk memikirnya kerna ianya di peringkat nasional..
    Pada pihak ku sebagai mahasiswa univesitas.. kita eggak bole membuta tuli mengikut kepimpinan atas(govermen)dan menganggap sumenya benar..kita yang perlu mengubah mereka melalui suara mahasiswa kita..

    ReplyDelete
  7. emhmm....gitu ya...
    lantas gimana suara mahasiswa itu ?

    sekarang dirimu semester berapa ?

    ReplyDelete
  8. oo ya sebelum bicara kita lebih jauh..apa yg ketegangan utama negara kita sampai-sampai kamu mengutara soklan itu padaku..Bisa2 saya terlepas pandang..

    ReplyDelete
  9. tiba2 tringat crita ayah sy..msa sy nak lahir dlu pun susah..huhu~
    smoga Allah SWT memberkati n melindungi ibu bapa kita semua..amin..

    ReplyDelete
  10. ingatan itu perlu ada dalam setiap diri kita sbg anak,dan kelak kita jua bakal menghadapi..
    benar apa yg dikatakan..amin..

    ReplyDelete