Followers

Friday, October 22, 2010

MAhAbbAH Fillah Buat bAkAL sUAmikU~~



Pada pena rindu ku ini,Salam mujahadah buat dirimu dan diriku hamba Allah.Indah sekali karma Pencipta saat menanam fitrah itu kedalam hatiku.Anugerah bukan??Walausekalipun tidak bersua dgn dirimu,Daku pasti kamu jua merasai dan mengalaminya.Saat fitrah itu melakari dan terus mekar di hati,Islam itu mesti disisi ,Kerana apa duhai cintaku??kerana DIA akan menunjukkan jalan yang lebih membahagiakan untuk kita,Jalan dimana FITRAH itu tidak bertukar FITNAH.
Biarlah kita merasai kepahitanya di dunia kerana SYURGA itu penuh kemanisan.Sayangku..Cinta itu tidak pernah akan salah,sebaliknya daku berbangga kerana bermulanya sejarah cinta ketika Adam di syurga( Al-nisa;1),ketika siti khadijah berada disisi nabi saat Wahyu tiba.Sanggupkah kita menconteng arang di muka mereka??Apa yang lebih utama sygku.., cinta KHALID tidak mengenal kecewa,cinta KHALID tidak mengenal tua,cinta KHALID itu mencelikkan mata. "Orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad di jalan Allah,dengan harta dan jiwa mereka,adalah lebih tinggi darjatnya disisi Allah.Mereka itulah yang memperoleh kemenangan"(Al-taubah;20)
Kelak,suatu hari akan tibanya masa..Malam mesti diiringi siang,Alam mesti ada penciptanya.Love is a VERB,not just love is a WORD.Bersedianya kita pada cinta perlu ada TANGGUNGJAWAB,Biar pangkal kita ikat utuh semoga tidak goyah di hujung nanti.

Benar..daku banyak kali jatuh cinta,tapi hanya untuk mu seorang,Walau sesiapapun dirimu daku pasti..Perempuan yang Baik Hanya untuk Lelaki yang Baik~~

6 comments:

  1. Assalamualaikum... Salam ziarah dari sahabat.. nice blog n good entry..

    Sedikit tips dan info buat teman2 bloggers.. perkara remeh yg kita kurang perasan dan tutor 4 the latest read more.. tengok jgn x tengok.. sila klik disini
    Semoga bermanfaat insyaAllah.."Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain"(Hadis riwayat Al-Qudhi).

    "SAMPAIKAN WALAU SATU AYAT"

    P/S: Sedikit perkongsian dan renungan buat sahabat dan diri sendiri dari hamba yang hina jua serba kekurangan ini... sila klik
    DISINI

    "Sesungguhnya yang paling ditakutkan daripada apa yang aku takutkan menimpa kalian adalah asy syirkul ashghar (syirik kecil). Sahabat bertanya: "Apakah dimaksudkan syirik kecil itu? Baginda menjawab: Riak." (Hadis riwayat Imam Ahmad).
    Wallahualam.

    "Demi masa. Sesungguhnya manusia dalam kerugian. Melainkan mereka yang beriman dan beramal soleh serta saling menasihati untuk kebenaran dan saling menasihati untuk kesabaran". - Surah Al-Asr:1-3.

    Blog anda bagus dan bermanfaat...!!! Teruskan menulis dan memberi info.. Semoga sejahtera dan sentiasa diberi keberkatan olehNya.. wassalam.

    ReplyDelete
  2. Terima kasih dan syukran atas peringatan enta..sma-sma kita perbaiki..

    ReplyDelete
  3. wah, kalaulah aku lelaki itu!haha..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
    (Surah Al-Hujurat ayat 13)

    Nasihat Jibril A.S kepada Nabi Muhammad S.A.W dan sesungguhnya nasihat itu untuk kita juga, sebagai umat baginda Rasulullah S.A.W yang mana nasihat itu berbunyi seperti berikut:

    “Wahai Muhammmad, hiduplah sesukamu, tapi sesungguhnya engkau pasti akan mati. Berbuatlah sesukamu, sesungguhnya engkau pasti dibalas menurut perbuatanmu itu. Cintailah siapa saja yang engkau kehendaki, tetapi sesungguhnya engkau pasti berpisah dengannya. Ketahuilah bahwa kemuliaan seorang mukmin itu karena shalat malamnya, dan kehebatannya kerana tidak bergantung kepada sesama manusia”
    (HR Al-Hakim dan Abu Na'im)

    ReplyDelete