Followers

Thursday, April 28, 2011

MY Ever Favourite snek(1)

jagung..snek wajib kalau pergi pasar malam..memang x sah kalau x beli..dan Ayah tidak lupa kegemaran kami sekeluarga.
Ini sememang snek yang selalu dibeli bila nak balik ke asrama..yang jenis putih kurang manis dan sedikit masam jauh lebih sedap dari kismis bewarna hitam,,itu la pilihan saya..kalau dulu waktu zaman persekolahan..ibu akan bagi sebelum nak pergi ke sekolah dan sebelum tido..kadang2 ibu malas nak beli sebab dalam 1 botol boleh habis dalam seminggu ja..hehe..sabar ye ibu..
Tomato..is Fresh..herm yang saiznya lebih kecil lebih manis dan manis dari saiz yang besar..herm saya start jatuh hati pada snek tomato kerana warna oren kemerahan,,warna sangat menpengaruhi..dan not bad bila rasa.Banyak khasiat..ibu saya kata dia untuk awet muda..herm patut la dia jauh lebih muda dari dia..bak kata kebanyakkan orang..sabar je la..
Snek ni akan dibeli setiap kali saya balik asrama,,ibu rajin mengupdate peti ais tgk2 kalau lobak merah ni habis atau tidak dimakan..Ibu kata..kalau makan bole menghaluskan kulit dan baik untuk mata..herm..tambahan rasanya yang manis..dan pemilihan lobak merah yang manis mestilah lobak merah tu dalam keadaan runcing dan kurus..ayat selalu digomel ibu saya waktu pergi pasar.Alhamdlah sampai sekarang ia jadi snek pilihan..herm nyam2!
Epal,,satu sebab menjadi kegemaran dari saya kecil sampai sekarang..kerana manis dan warna nya..menarik perhatian..ha,,Hanya epal merah..epal hijau ibu x menggalakkan makan..sebab beliau katany x baik untuk kesihatan.dan,,epal jenis royal gala menjadi pilihan..sebab sangat ranggup..try la!





No comments:

Post a Comment