Followers

Wednesday, March 2, 2011

Hamba hina selayaknya daku~~

Salam ukhwah fillah,terjenguk namun tidak juga bertinta.Allahuakbar!!pada maha pemberi masa.. hanya dia yang layak mengaturkan yang terbaik.Selawat salam buat junjungan nabi ku,Muhammad kekasih Allah. Sesungguhnya hanya beliau sebaiknya teladan.
masih hambar...Redup wajah ibu ku tatap kedalam segenap hati.Rindu..itu kata hati ku,
mengharap satu pengharapan agar ada waktu bisa pulang ke kampung halaman,walaupun hampir setiap hari bertanya khabar,masih ada yang tidak terisi dalam hati ini.
Kenapa dengan perasaan ku ini? buntu setiap kali memikirkan..adakah ini satu syarat untuk aku mempunyai teman hidup?mampukah jika apa yang daku usahakan menjadi kenyataan selaras dengan takdirNYA yang telah menetapkan ku?takut2 hati2 ni kalau tersasar,DIA tidak memandangku sabagai hamba kesayangan NYA.Mungkin itu permasalahan ku..tertarik kah sudah nikmat mendamba kasihNYA kerana terlalu leka kerja dunia..
Benar lah..memang manusia memang selalu lupa,apa yang dikerjakan segala nya dianggap betul,malah memaksa orang lain untuk menerimanya,Adakah daku termasuk dalam golongan itu?
Hiba rasanya andai tahu diri yang hina ini tidak layak bertahta di penglihatanNYA..Bagaimana mahu meraih andai seringkali daku melalui jalan yang penuh kelalaian,kenikmatan hatta kesibukan dunia..pandangan manusia nampak sempurna tetapi hanya Allah yang tahu segalanya..Perjuangan apa yang hendak dibawa..andai diri ini masih x dapat mengawal nafsu serakah yang mengawal dunia.Bila kah pengahkiranya??sampai bila??
Allah..tuhan semesta Alam mmg sentiasa menunggu hamba mendambakan..layakkah kita membiarkanNYA menunggu?siapa diriku dan siapa DIA??

Walau malam masih muda,tetapi usia ku menjangkau tua..setiap hari malikul maut menatap ku.menziarahi ku.kerna itu tugas nya untuk mencabut nyawa ku kelak.PAntaskah dia ingin mempamerkan wajah indah nan rembulan andai tiada amalan menghiasi diri ku?.simpati apa yang ingin diraih andai nyawa dihujung halkum.
Daku jelas dengan pujangga kata..terangan dunia tidak akan membawa sampai ke alam kedua.daku kena sedar situasi itu.sungguh daku memang takut dalam kegelapan,apatah lagi berada keseorangan dikala sunyi sepi..pasti!!orang yang disisi ku pun tidak mampu membantuku tatkala 7 langkah kaki keberangkatan nya dari persemayaman ku..yang kecil hanya memuatkan sekujur badan ku tak bernyawa.
Siapa peneman mu?
bertanya si kubur..apakah daku inginkan semua itu berlaku kepada diriku?mana masa yang yang ada ku bazirkan..ia tinggal tanpa pesan..hanya iman sahaja yang mencaturkan semua.
Baki hidup sekarang daku perlu gunakan sebaiknya,melakukan semuanya lapangan yang dikira ingin meraih redha mu ya Allah.
Mungkin ada antara salah satunya Ya Allah..engkau memandang ku kembali~~

No comments:

Post a Comment